تريكة


المنتدى الرسمى لعشاق الساحر محمد أبو تريكة نجم النادى الاهلى والمنتخب المصرى
 
الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة ( تغطية كاملة )

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد الحردى
Admin
Admin
avatar

ذكر
عدد المشاركات : 2123
العمر : 32
أعلام الدول : علم أم الدنيا
أنا بشجع ... :
تاريخ التسجيل : 20/12/2008
نقاط النشاط : 19677
تقييم المشاركات + و - : 9
الأوسمة : مصمم مبدع

مُساهمةموضوع: حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة ( تغطية كاملة )   الثلاثاء يوليو 21, 2009 2:44 pm

حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة



نجح أبناء طارق العشري فى التتويج ببطولة كأس السوبر وهى ثانى بطولة فى تاريخ النادى بعد الفوز الكبير على بطل الدورى النادى الاهلى بهدفين مقابل هدف فى المباراة التى اقيمت بينهما مساء اليوم - الثلاثاء - .
لعب النادى الاهلى بعشرة لاعبين بعد طرد أحمد السيد فى الدقيقة 33 من الشوط الأول
جاء الهدف الأول مبكرا عن طريق اللاعب أحمد حسن مكى الذى اودع الكرة فى شباك امير عبد الحميد بعد استلامه عرضية نموذجية من عبد السلام نجاح بعد مرو خمس دقائق فقط من بداية الشوط الأول .
وجاء الهدف الثانى لحرس الحدود فى الدقيقة 14 من الشوط الثانى بعد تسديدة ارضية زاحفة من أحمد عبد الغنى فى اقصى يمين مرمى أمير عبد الحميد الذى فشل فى ابعادها .
جاء الهدف الوحيد للأهلى من تسديدة من داخل منطقة الجزاء سددها ابوتريكة فى الدقيقة الأخيرة من المباراة
كورة

الشوط الأول
بدأت المباراة هجومية لصالح الاهلى من تمريرة طولية من معتز اينو يخرجها مدافع الحدود خارج الملعب ثم سعى الاهلى للسيطرة على منطقة وسط الملعب عن طريق تحركات الثلاثى احمد فتحى ومعتز اينو وحسام عاشور وفى الدقيقة 5 ومن اول هجمة للحدود يحرز احمد حسن مكى هدف الحدود الاول بعدما تسلم تمريرة عرضيه من جانب عبد السلام نجاح .. وينظم الاهلى صفوفة ويلعب احمد فتحى تمريرة طولية لمحمد ابو تريكة داخل منطقة المرمى يخرج كامينى مارتينى من مرماه ويمسك الكرة .. ويسيطر الاهلى على منطقة الوسط ويشن اكثر من هجمة على الحدود الذى يتكتل لاعبوة امام مرماة معتمدين على الهجمة المرتدة ..
وفى الدقيقة 11 يمر محمد طلعت من مدافع الحدود ويمرر رائعة لهانى العجيزى ولكن يخرج كامينى من مرماة ويمسك الكرة قبل ان تصل للعجيزى بعدها بدقيقة ينقذ القائم هدف موكد لصالح الاهلى من هانى العجيزى الذى تسلم الكرة داخل مرمى الحدود ويمر من كامينى ولكن القائم يتصدى للكرة ويعاود الاهلى شن هجماته مرة اخرى ويلعب ابو تريكة كرة تمر بجوار القائم .. وينشط الاهلى كثيرا من الناحية اليمنى عن طريق احمد على واحمد فتحى ويحصل احمد على على ضربة حرة مباشرة يلعبها احمد فتحى داخل منطقة المرمى يشتتها دفاع الحدود ..
ينحصر اللعب فى وسط ملعب الحدود معظم الوقت فى حين اعتمد الحدود على الهجمة المرتدة ويلجأ الاهلى الى تنويع طريقة اللعب فى ظل التكتل الدفاعى من جانب الحدود امام مرماهم ..وفى الدقيقة 24 ينقذ كامينى مارتينى حارس الحدود هدف موكد لصالح الاهلى بعد ما تصدى لكرة محمد ابوتريكه داخل منطقة المرمى من تمريرة هانى العجيزى ليعاند الحظ الاهلى فى ثانى فرصة للفريق بعد تسديدة هانى العجيزى التى انقذها القائم ..
يحاصر الاهلى حرس الحدود فى الثلث الاخير من ملعبة ولكن التكتل الدفاعى يحول دون الوصول لمرمى كامينى مارتينى .. ومن هجمة منظمة لصالح الاهلى ينطلق ابو تريكة من اليمين ويمرر لمعوض الذى يلعب عرضية تسقط الكرة من مارتينى ويبعد الكرة قبل ان تصل لاحمد فتحى وكالعادة ينفعل احمد عيد عبد الملك ويحاول استفزاز لاعبى الاهلى ويحذرة حمدى شعبان كثيرا دون ان يخرج له الكارت الاصفر بعدها مباشرة يخرج حمدى شعبان الكارت الاحمر لاحمد السيد بعدما اعتبره الحكم ضرب احمد عيد عبد الملك فى وجهه ليلعب الاهلى بعشرة لاعبين منذ الدقيقة 36 ..
وفى الدقيقة 39 يعاود كامينى مارتينى التالق وينقذ هدف اخر من تمريرة لابو تريكة على اثر عرضية سيد معوض ويحصل احمد عبد الغنى على كارت اصفر بعدما سقط فى منطقة المرمى دون ان يلمسه احد .. ثم تهدا المباراة بعض الشىء وفى الدقيقة الثانية من الوقت بدل الضائع يجرى الاهلى تغيير ة الاول بنزول مصطفى شبيطة بدلا من هانى العجيزى وكاد ابوتريكه يحرز هدف التعادل ولكن الكرة تمر من امامه داخل منطقة المرمى وبعدها يطلق حمدى شعبان حكم المباراة صافرته معلناً انتهاء الشوط الاول بتقدم الحدود بهدف ..
الشوط الثانى
فى بداية هذا الشوط اجرى حرس الحدود تغييرة الاول بنزول احمد سعيد اوكا بدلا من احمد حسن مكى ومنذ الدقيقة الاولى لعب حرس الحدود مدافعا فى وسط ملعبه وهو نفس ما فعله فى الشوط الاول ومن هجمة للحدود يمر اسلام الشاطر ويدخل منطقة المرمى ولكنة لا يستطع التحكم بالكرة لتخرج خارج المرمى وينطلق احمد على بالكرة من الناحية اليمنى ويلعب عرضية لكن عبد السلام نجاح يخرجها بجوار القائم ليحصل الاهلى على ضربة ركنية ..
ويظهر كامينى مارتينى فى الكادر وينقذ كرة خطيرة لمحمد طلعت اعبها برأسة من تمريرة احمد فتحى ليضيع هدف موكد لصالح الاهلى بعدها مباشرة يحرز احمد عبد الغنى هدف الحدود الثانى بعدما تسلم عرضية محمد مكى ويلعبها على يمين امير عبد الحميد تسكن المرمى .. وفى الدقيقة 16 يجرى الجهاز افنى للاهلى تغييرة الثانى بنزول جيلبرتو بدلا من سيد معوض لتنشيط الجبهة اليسرى ويجرى الحدود هو الاخر تغيرة الثانى بنزول احمد كمال بدلا من محمد الهردة وهو تغيير دفاعى فى وسط الملعب ..
ويسدد محمد طلعت قوية يتصدى لها كامينى مارتينى ويحافظ على شباكه نظيفة ويعاود احمد فتحى التسديد ولكنها بعيدة عن المرمى ويجرى الاهلى تغييرة الثالث بنزول عبد اللة فاروق بدلا من معتز اينو لتنشط منطقة وسط الملعب ويبذل لاعبو الاهلى جهدا كبيرا من اجل ادراك التعادل ويلعب عبد الرحمن محى بدلا من احمد عاصم ..
ويلعب جيلبرتو عرضية من الناحية اليسرى يلعبها محمد طلعت برأسة تمر فوق المرمى وفى الدقيقة الرابعة من الوقت بدل الضائع يحرز محمد ابو تريكة هدف الاهلى الاول بعدما ارتدت الية الكرة من تسديدة احمد فتحى ولكن يتم احتسابها تسلل .. بعدها مباشرة يطلق حمدى شعبان صافرته معلناً انتهاء المباراة بفوز الحدود 2-0 ..


مبروك للحرس الفوز باللقب

شاهد هدفى اللقاء
ـــــــــــــــــــــــــــــ

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://trika-22.yoo7.com
123
تريكاوى جديد
تريكاوى جديد
avatar

ذكر
عدد المشاركات : 4
العمر : 31
أعلام الدول : علم أم الدنيا
تاريخ التسجيل : 19/07/2009
نقاط النشاط : 15086
تقييم المشاركات + و - : 5

مُساهمةموضوع: رد: حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة ( تغطية كاملة )   الثلاثاء يوليو 21, 2009 2:56 pm

الف مبروك للحدود وهارد لك للاهلي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
123
تريكاوى جديد
تريكاوى جديد
avatar

ذكر
عدد المشاركات : 4
العمر : 31
أعلام الدول : علم أم الدنيا
تاريخ التسجيل : 19/07/2009
نقاط النشاط : 15086
تقييم المشاركات + و - : 5

مُساهمةموضوع: رد: حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة ( تغطية كاملة )   الثلاثاء يوليو 21, 2009 2:58 pm

مبروووووووووووووووووووووووك للحدود
ولكن لاهلي يمرض ولا يموت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
حبيبة
المدير العام
المدير العام
avatar

انثى
عدد المشاركات : 6618
العمر : 26
أعلام الدول : علم أم الدنيا
أعلام الدول :
تاريخ التسجيل : 04/01/2009
نقاط النشاط : 23311
تقييم المشاركات + و - : 14
الأوسمة : وسام التميز

مُساهمةموضوع: رد: حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة ( تغطية كاملة )   الثلاثاء يوليو 21, 2009 3:14 pm

الف مبروك للحرس
وهارد لك للاهلى
ميرسى ليك يا احمد للمتابعة المتميزة


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اسلام السيد
تريكاوى فضى
تريكاوى فضى
avatar

ذكر
عدد المشاركات : 256
العمر : 21
أعلام الدول : علم أم الدنيا
أنا بشجع ... :
تاريخ التسجيل : 16/04/2009
نقاط النشاط : 16175
تقييم المشاركات + و - : 8
الأوسمة : عضو مميز

مُساهمةموضوع: رد: حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة ( تغطية كاملة )   الثلاثاء يوليو 21, 2009 3:39 pm

شكرا على تغطيتك يا ابوحميد ولو سمحتوا بقى ادوني حريه في الكلام مش زي المره اللي فاتت واعملوا بعد كده اعملوا اللي انتوا عايزينه هو احمد عيد ده بيلعب في المنتخب ليه ده لعيب زباله وميستاهلش يلعب في منتخب الشباب حتى . وبعدين الحكم ليه مدالوش انذار لن طرد احمد السيد هو اللي اربك حسابات ك حسام البدري وبعدين ساعتها احمد عيد لو كان اخد ع الاقل انذار مكانش احمد السيد اداله في سنانه واللعيب ده اسوء لاعب في مصر ولا تشوفوا البرطم بتاعه اد ايه لو الحكم قال حاجه كده ولا كده هتلاقيه فاتح برطمه على اخره وبصراحه كان يستاهل ضرب الجزمه كمان لانه مؤذي بطريقه غريبه وبصراحه الفرقه معذوره عشان في لعيبه كتير غايبه وكمان التشكيله جديده ومبروك للحدود وهارد لك للاهلي والاهلي يمرض و لا يموت وانا عايز اقول للزمالك و الاسماعيلي ان هما دول الحكام اللي احنا بنفوز بيهم مش كده بردق ده احنا اكتر فرقه في مصر اتظلمت من الحكام والله ينتقم من احمد عيد عبد الملك والله لا يوفقه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://islamahlawy.ahlamontada.com
baz_z88
تريكاوى جديد
تريكاوى جديد
avatar

ذكر
عدد المشاركات : 1
العمر : 39
أعلام الدول : علم أم الدنيا
تاريخ التسجيل : 11/05/2009
نقاط النشاط : 15426
تقييم المشاركات + و - : 5

مُساهمةموضوع: رد: حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة ( تغطية كاملة )   الثلاثاء يوليو 21, 2009 4:00 pm

ربنا معاك يا اهلي في الايام الي جايه و يوفقك يا ابو تريكه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
حرس الحدود بطل كأس السوبر التاسعة ( تغطية كاملة )
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
تريكة :: ™°ˆ*¤§X§¶ ستاد تريكة 22 ¶§X§¤*ˆ°™ :: البطولات المحليه-
انتقل الى: